Blå GU-kort slutar fungera 1 april

Nyhet: 2024-03-19

Blå personliga GU-kort

Från och med 1 april upphör de gamla blå GU-korten att fungera. Dessa kort tillhör det gamla kortssystemet, som ersattes 2019.

Berörda medarbetare som fortfarande är i behov av ett GU-kort behöver själva beställa ett nytt i GU-kortportalen.

Gå till GU-kortportalen

Studenter och medarbetare med ett aktivt blått GU-kort fick information om detta på e-post den 23 februari. Kontakta Servicecenter om du har frågor på e-post: servicecenter@gu.se

Blå lånekort och gästkort

Från och med 1 maj upphör även lånekort och gästkort med den gamla blå layouten att fungera.

Lånekort är opersonliga kort som verksamheter på universitet ansvarar för och lånar ut för tidsbegränsad användning.

Gästkort är personliga kort med foto som kvitteras ut av personer som inte är direkt anställda eller studerar vid universitetet. Eftersom de blå korten har importerats från det gamla kortsystemet saknas tyvärr personliga kontaktuppgifter till många av de som fortfarande har ett blått gästkort.

Om din verksamhet till följd av kortresningen behöver nya lånekort och/eller gästkort, kontakta GU-kortförvaltningen på gukort@gu.se så hjälper vi er.

Sidansvarig: Medarbetarportalens redaktion|Sidan uppdaterades: 2024-03-21